Bel ağrısının kaynağı fıtık mıdır?

Her bel ağrısı bel fıtığından kaynaklanmaz

Ağrısız bir yaşam sloganı ile çıktığımız bu yolda bilen bir göz ile ayrıntıları incelediğimizde özellikle her bel ağrısının bel fıtığından kaynaklanmadığını biliyoruz. Öncelikle son yapılan araştırmalara göre her 100 kişiden 95inde bel fıtığı başlangıç yada ileri evrede olmasına rağmen fıtık mevcut kişilerin %50sinde ağrı öyküsü hayatı boyunca hiç olmamıştır. Bunun tersinden başlangıca gidecek olursak her fıtık bel ağrısı yapmıyorsa her bel ağrısının da kaynağı fıtık değildir öngörüsü ile yaklaştığımızda kanıta dayalı birçok sebep ile karşılaştık.

Genellikle ani bir hareket ile ortaya çıkan ağrı öyküsü MR sonuçlarında ortaya konulan fıtık ile karakterize olduğunu düşünmek oldukça yanlıştır. Ani hareket ile vücudun simetri ekseni yer değiştirerek bir tarafın diğer tarafı tolere etmesinden kaynaklı olabilir. Özellikle pelvis asimetrisi omurga hattının değişmesine neden olabilir. Bu da kas spazmı olarak görülebilmektedir. Bu nedenle kas gevşetici uygulamalar ile ağrının ortadan kaldıralacağı fikri ne yazık ki sonuçsuz kalmaktadır ki bunun üzerine ekim ayından itibaren çoğu kas gevşetici ilaç üretimi durdurulmuştur. Çünkü simetriyi düzeltmeden yapılacak her girişim sonuca ulaştırmayacaktır.

Ani hareket ve fıtık dışında birçok hastalıkta bel ağrısına neden olmaktadır. Özellikle böbrek, bağırsak, mide, safra kesesi sorunlarıda sekonder olarak bel ağrısına neden olmaktadır. Kilo fazlalığı bel ağrısına neden olur demek oldukça yanlıştır, sadece altta bulunan bir sorunun şikayetlerini arttırır. Kemik erimesi, kılcal omurga çatlakları ve enfeksiyon varlığıda bel ağrısına neden olmaktadır.